torsdag 31 maj 2007

RISSNE

Vilken natt, irritation för att personen ovanför mig fortfarande går sex steg med paus fram och tillbaka timme ut och timme in. Martin ringde 01.15 när jag preciiis var nära att somna efter det var det ju omöjligt att somna om så mina tankar hamnade på Rissne. Mitt liv i Rissne med mina homisar. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker tillbaka till 2003/04 då jag bodde i storstaden med mina bästa dansvänner. Problemen var många men guuud så roligt vi hade. Nu kanske Jossan och My funderar, vaddå problem så jag ska påminnar er lite haha ME= glädjedödare !!!

- Pengaproblem, många utgifter utan inkomst var påfrestande för oss
- skador, skador och skador
- Josses eviga tjat om vart hon hade ont
- Duchproblem, när ska man ducha och hur många gånger, ska vi skita i det kanske?
- Tvätta håret problem, varje dag, varje vecka eller inte alls. När man än tvättade håret så kändes det såå onödigt. Några timmar senare skulle man ju ändå rulla runt på golvet och skita ner sig igen.
- Disken som vägrade hoppa ner i diskmaskinen av sig själv (JA vi hade diskmaskin)
- Knivar och rakblad som låg på golvet lite här och var som en viss Jossan hade svårt att kontrollera =)
- En av de värsta problemen vi hade var när vi alla satt oss i soffan efter en lång dag och inser att ingen når fjärrkontrollen. Enormt problem!!! Vi var alltså tvunga att resa oss från soffan för att nå den!!!!!
- Jobbigt var det när Big Brother inspelningen inte hade fungerat. Då missade vi ett avsnitt. Då fick man vara beredd på smällar i dörrar och arga blickar.
-GREGER, är han i terrariet eller inte ????
-Döda möss som låg i en härlig Te kopp tidig på morgonen
- Josses dammsugsmani
- Promenaden till Rissne T station. Vilken takt ska vi gå i ??

Trots dessa enorma problem så var det där det bästa året i mitt liv. Jag kommer ALDRIG glömma när jag och jossan gjorde en dans till tigerlåten eller vad den nu heter, Visst var den överlägsen My? Mycket roligt hände och många roliga människor träffade vi.

Efter att ha tänkt länge på Rissnetiden så somnade jag. Klockan 02.23 ringer Martin. Heej Jossan!!! VA FAN MARTIN JAG SOVER säger jag och funderar på varför han kallar mig jossan. VA men nej jag har ringt fel josse skulle ju ringa jossan (vem är denna jossan) Iallfall så förlät jag honom men det fattade inte han utan bad om uräskt ett antal gånger till innan jag äntligen fick lägga på. Sen sov jag !

Nu är det dags att återgå till verkigheten, plugga! sen fest ikväll!

Jossan saknar dig och din galna humor som passar så bra in på min!!!
My, du är bäst. Speciellt när du tittar på mig och jossan som om vi vore sjuka i huvudet haha. Tack för att vi fick ha Brittan hängande i vardagsrummet.

Gamla bilder



LOVE U HOMIES

6 kommentarer:

My sa...

JAG SAKNAR OCKSÅ...TROTS ALLA PROBLEM. ALLT DE ROLIGA ÖVERVÄGDE MED HÄSTLÄNGDER.
Puss på dig

Chris sa...

Jag ÄLSKAR den där bilden på dig o My med Hypnotiq! Den sitter på min vägg här hemma=) Vi måste ha reunion i sommar och flumma på nån kväll..kommer du ihåg när vi "dansade" och sjöng på busshållsplatsen i Uppsala? "Mina polare dom sa..." HAHA JAG HAR DET PÅ FILM JU!!!! =)

Josefin sa...

hahaha va roligt det vaaar måste få se filmen!!!!! Jag tycker att vi har fest lördag den 16 juni i Sundsvall!!!! vart vet jag inte hihi ses snart KRAM

Josefin sa...

Söta du, vilket fint inlägg! Varm och glad och lite sentimental blev jag på samma gång. Vår humor är bäst =). Tillsammans med Tigerdans. Puss på dig vännen.

Josefin sa...

vi är för roliga! helt seriöst. Jag skrattar högt åt mig själv :P

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAH...ni e tokiga...