torsdag 30 augusti 2007

Första dagen i skolan gick ....

Jadu som vanligt, men inte lika förvirrande som det brukar vara. Inte alls nu när jag tänker efter jag har nog förstått allt!

Jag kan börja med att presentera min klass: Jag och Anna! japp det var det.

Det var svårt att hela tiden vara fokuserad då vi endast var två i klassrummet, resten av klassen (ca 4st) satt i olika städer så de fanns bara med på en liten tv. Det var lite svårt att undvika frågorna och att sitta och rita i blocket gick inte heller så bra.... Men däremot så har jag min nästa lektion om fyra veckor.

Positivt med kursen: Verkar vara en bra lärare, trevlig och glad. Intressant ämne, religion c med inriktning kultur och identitet. Det bästa, jag får skriva C uppsats om något jag verkigen vill undersöka. Vår finska lärare tar hänsyn till mig och Anna som är lärarstudenter och lägger in extra lektioner med didaktik. Privatlektioner lixom!!!

Negativt: Kommunikation via telebild, inte speciellt trevligt och väldigt opersonligt. Kommer att bli få diskussioner då vi inte har några seminarier. För få lektioner.

Men annars måste jag säga att det var trevligt att gå till skolan imorse, se lite folk på kafferasten men jag saknar mina gamla klasskompisar!!! Vi får hänga i biblan tillsammans iallafall.

Nu ska jag vila! Tar tag i skolan på måndag, looovar!!!!

2 kommentarer:

Therese sa...

varför är ni så få? Är det för att det bara är ni som ska bli just religionlärare?

Josefin sa...

nä de flesta läste kursen förra terminen, sedan finns de 3 olika inriktningar på Religion C. därför har de blivit så