måndag 11 juni 2007

njuter

Som jag har pressat denna dag i solen. Läste att värmen kommer att försvinna delvis och att regnet kommer ist för solen :( hur ska det då gå med min solbränna? än så länge har det bara blivit en massa jäkla fräknar, ok den kan vara fint med nån fräken på näsan men va fan inte över hela ansiktet. Trots dessa fräknar så njuter jag. Jag njuter av att äntligen sitta på balkongen hemma hos pappa och läsa en bra bok i min ensamhet. Det här har jag längtat efter sen förra sommaren. En bok klar! nästa påbörjad, kan det bli bättre?

Men att sitta med en bok i min ensamhet är inget jag njuter av länge så snart börjar jag väl ringa runt till er alla för att få en lite mera social tillvaro hihi...

Igår kom mitt hår upp som samtalsämne, jag har e tid hos frissan bokad på torsdag (bokade denna tid i mars) Självklart tycker mamma och moster att min hårfärg är såååååå fin och att göra blonda slingor är onödigt eftersom solen bleker mitt hår. Jag tror personligen att allt handlar om min ekonomi, slöseri med pengar. Iallafall såp följde jag deras råd och avbokade tiden. Min frisör sa att hon var uppbokad ända in i Augusti så det kändes lika bra att boka en ny på engång. 8 September kl 10 får jag komma då fanns det tid. Jag tror att det är lika bra jag bokar en tid till nästa sommar oxå.

Jag känner mig vuxen idag, vet inte riktigt varför men det gör jag.


slut för idag, tack för idag...

Jossan!!!! Har du läst Martina Haags böcker? Jag tänker iaf på dig när jag läser dom, vet inte varför hmm.

2 kommentarer:

Josefin sa...

Hmm ja en har jag läst! Helt okej, men inte lika klockren som Marian Keyes. Hennes böcker fastnar jag för varje gång som en sugkopp på en spegel. Tack för fikat idag =)
PS. Jag tar ändock liknelsen som en komplimang.

Josefin sa...

marian keyes e bäst, hon har kommit ut med en ny bok nu. läääängtar. Tack själv ses snart igen hihi