lördag 17 november 2007

Astrid Lindgren

Man måste leva för att förstå döden ...... tror jag, trallala

Såg ett program om Astrid Lindgren tidigare idag, vilken människa. Det vet vi iför sig sedan tidigare men jag förvånas varje gång.

Hur skulle min barndom sett ut utan Emil, Madicken, Bröderna Lejonhjärta, pippi, Saltkråkan osv. Det absolut bästa Astrid har skrivit är Alla vi barn i Bullerbyn, ni som känner mig vet att jag älskar de filmerna och gör det även idag. De var alltid så lyckliga och hade så himla roligt. Jag drömde om att få bo i mellangården och nu på senare dar har jag fått veta att man kan bo där. Men det blir ju inte samma sak, kanske om ni kära vänner vill flytta dit med mig =) Pax bo i mellangården iaf!

Mina barn, barnbarn och alla barn ska få uppleva alla underbara filmer av Astrid Lindgren, hon var genialisk.

Nu ska ja se bullerbyn och leva mig in i deras underbara lyckliga värld.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig till fullo...Astrid var ett GENI...UNDERBARA sagor, vad vore vår barndom utan dem???jag älskade också alla vi barn i bullerbyn, dom hade alltid sååå mysigt tillsammans alla barn..ååå jag ville oxå vara där och leka =) men jag får leka med dig ibland istället hihi