onsdag 18 april 2007

Gröt

Efter en heldag i skolan med disskusioner om hur man ska vara en bra ledare i klassen så är det så skönt att komma hem till Maria och disskutera lite viktigare saker. Dagens ämne var vad som passar bäst till havregrynsgröt. Igår kväll när jag skulle sova så längtade jag till frukosten då jag äntligen skulle få äta havregrynsgröt. Anledningen är att jag har upptäckt hur mycket godare det är med lingonsylt än äppelmos. Vi diskuterade ett tag och Maria sa att vad som passar bäst på gröten beror ju lite på, ibland är man sugen på äppelmos, ibland lingosylt och iland vill man ju bara ha hallonsylt !!! Hallonsylten har jag inte provat än. Längtar redan!

Idag kom min nya digitalkamera. Det är ingen Sara kamera men den duger, lite klumpig, lite ful men what the fuck roligt är det iaf. Min första bild tog jag på Jean som blev riktigt bra tycker jag. Jag tror att jag är en bättre fotograf än model.

Jag längtar till fredag, då ska jag släppa mina böcker ett litet tag och inte jobba inom hemtjänsten heller, jag ska baka pizza (assistera de som bakar) å sen äta den. Dricka lite gott till. Jag har gett ansvaret till Frippe som tydligen e bra på drinkar sen ska jag dansa hoppas jag =) Så det finns ju något att se framemot iaf.


Så här roligt hade jag sista timmen på mitt semenarie. Det gav mig mycke!!! Jag lärde mig att rita en ko, den är längst upp till vänster.

Gonatt mina vänner!!!

Tips från coachen: (Henke ) Tejpa för blixten med brun(eller annan) genomskilnig tejp, skavsårstejp som man har massor av om mamma har jobbat som sjuksköterska. Det var iförsig länge sen nu så tejpen börjar ta slut. Aja tejpa för blixten så blir blixten inte lika stark. Kanske är uppenbart nu när jag skriver ner det såhär haha men fint blev de iaf.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallonsylt rules, hehe, mycket godare än lingonsylt, men äppelmos är inte helt fel heller, du hade rätt, mkt viktigt ämne att diskutera hehe...

Anonym sa...

ta äppelmos å kanel.. det blir jättegott, å longonsylt på grahamsgröten.. =) puss

Anonym sa...

ååå vicka fina ballerinor du ritade på seminariet...vilka roliga seminarium ni verkar ha...hihi...puss

Anonym sa...

å STORT grattis till kameran hihi

Anonym sa...

fan gröt var ett hett ämne, hehe/Emil...

My sa...

Jag skulle nog rösta på hallonsylt, eller drottningsylt. Jättefin ko och jag känner igen bilden i höger hörn som står på stolen...haha, läskiga minnen =)
Puss

Josefin sa...

Drottningsylt var något nytt!