söndag 15 april 2007

Gästbloggare Big brother

Då min syster frågade om jag ville gästblogga så
kände jag mig tvungen att skriva någonting.
Jag tänkte på vad jag skulle skriva om samtidigt som jag åt.
Kom på att ämnet för dagen kommer att bli köttfärssås.
Denna mytomspunna maträtt som alla älskar, hade köttfärssås varit
ett företag så hade det varit större än microsoft.
Hade köttfärssåsens grundare haft patent på den så hade han/hon
varit rikast i världen. Som sagt det finns ingenting större än köttfärssås.
Det finns lika många köttfärssåser som det finns människor,
alla har sin egen unika köttfärssås, anledningen till att
jag skriver om köttfärssås var att när jag nyss åt min
egen köttfärssås så insåg jag att det är den klart godaste köttfärssåsen
som jag någonsin ätit. Vi kan alltså säga att jag gör världens godaste
köttfärssås. Min köttfärssås har varit under ständig utveckling
i säkert 15 år och jag ser fortfarande möjligheter att förbättra den.
det kan tyckas omöjligt att förbättra en köttfärssås som redan är godast
i världen, men det går.
Jag har gått från krossade tomater till hela tomater i burk, färska tomater,
ja allt. Lägga i löken i början, mitt i eller i slutet. Testat olika kryddor
blandat i en massa saker. Oändligt många timmar har gått åt till
köttfärssås utveckling men det har det varit värt. Det är inte alla som får
avnjuta en sådan sås som jag kan äta mig mätt på. Mitt tips till er är att
testa testa och testa. Något recept tänker jag inte lägga ut. Då kommer
bara någon att ta åt sig äran och det vill jag inte. Kan bara säga att om ni
inte har olivolja i köket då kan ni leva på falukorv och mamma scans
hemska köttbullar resten av era liv. Är det då inte bättre med en
god köttfärssås? Om ni undrar något om hemliga ingredienser och sådant
så får ni fråga, med tanke på att jag har mellan 10-20 ingredienser i min
köttfärssås, vissa saker för konsistensen andra för smaken, det är en
hel vetenskap. Man måste lägga i sakerna i rätt ordning och olika
tidpunkter.
Bara så ni vet, champinioner går inte att äta. Det enda champinioner finns
till för är att förstöra maten. Tack för denna gången..

Kommentar från Josse: Det här är alltså Henke min bror som är grymmast på fotboll och nu även köttfärsås. Vilken bror va =) Ett fel.. Jag måste ha champinjoner det e grymt gott.

1 kommentar:

Josefin sa...

Min brorsa e grym, specillt på att göra sallader utav allt som finns i kylskåpet. Iförsig så är det nog lättare hemma hos pappa än hemma hos honom. Finns mera att välja på lixom. Goda köttbullar gör han oxå, synd bara att han glömmer hur han gör dom.