tisdag 24 april 2007

killing my motivation

Men guuud vad jag känner mig gammal när jag sitter med en kaffekopp i handen och stirrar ut över skolgården samtidigt som jag funderar på min ledarstil, hur jag är som lärare. Vaddå jag är ingen lärare, jag vill vara där ute å leka med dom andra barnen =)

En lärare som jobbar på min praktikplats började fråga mig idag om vilka ämnen jag ska ha osv. Efter samtalet kunde jag lika gärna bestämt mig för att hoppa av. Snacka om att döda den lilla motivationen jag hade. Jag skulle vara beredd på att hoppa runt som lärare på grund av mina val av ämnen, Dessutom så måste man ju skära ner på en massa personal nu för tiden, friskolornas fel å blahablaha .... jag är inte färdig förän jag är 26 år låt mig slippa tänka på att jag inte kommer att få jobb.

Men jag är inte bitter!

Uppsala på valborg då, alla sticker ju från Gävle så vad ska jag göra här själv. Får trängas med alla fulla studenter i Uppsala ist. Men härligt ska de bli att träffa tjejerna även om de bara blir en kväll.

Plugga på ! Kram

2 kommentarer:

My sa...

Ja, härligt ska det bli...och trängsel men mest av allt fulla studenter =)

Anonym sa...

lyssna inte på trötta lärare, speciellt på den där skolan, dom är bara knäckta för att friskolan pro-olympia tog över helt, vore jag dig skulle jag endå söka till friskola, mera dineros hehe.../Emil...