måndag 16 april 2007

internet shopping=farligt

Jag fick värsta rycket och helt plötsligt så har jag beställt en digital kamera som borde komma till mig de närmsta dagarna. Roligt var det men ångesten stiger. Jag har inga pengar till mat. Korven är tackålov inte slut än, och en halv burk tonfisk finns kvar räcker det i tio dagar tror ni ???

Jag och Maria var nyss ute på promenad för att njuta av värmen som snart är på väg bort. Vi diskuterade en massa under promenaden och nu när jag tänker tillbaka så kommer jag inteihåg något vi snackade om .... Jo! en sak. Aktiviteter när man inte har några pengar. Att gå på promenad är ju gratis och att träna på gym, för gymmet är ju oftast redan betald så de kan man ju sysselsätta sig med. Idag har jag tränat och promenerat å jäklar va hungrig jag är hela tiden. Träning är alltså inget bra gratis alternativ för man måste ju äta dubbelt så mycke. Vad kan man då sysselsätta sig med som är gratis?

Min mest givna disskusion idag:

Josse: Mariaa ska vi gå på willys å handla?
Maria: Handla vad?
J: tonfisk så jag har mat, (de är ju billigt med tonfisk)
M: Ja de skulle vi ju kunna göra ...


M: Ska vi gå då?
J:Nää vi skiter i de va?
M: Ja

5 kommentarer:

My sa...

Ja, det är faktiskt ett tändigt problem med hur mycket man har råd att träna i slutet i månden, eftersom man blir så jäkla hungrig =(

Anonym sa...

kanske max besöken som ställt till dina penga problem hehe

Anonym sa...

Snyggaste diskussionen den här veckan!! Josse och Maria är dom beeeeesta ;)

Anonym sa...

Jag vte...jag har inte ens ett jobb.. Lever som värsta HUSAN här hemma...lever på Marcus. Kul..jag vill kunna ha mina pengar...! Det är inte alltid så kul som det låter att dra armarna längs golvet hela dagarna och leva på nån annan... Jag blir så rastlös..! Tänker på dig vännen! // fia

Anonym sa...

lika veliga /lata båda två haha