torsdag 12 april 2007

läs inte, jag e bara tråkig ft.

Finns det nån förkortning på för tillfälligt? ft. blev min lösning.

En sak som gör mig riktigt arg, (förlåt om jag bara skriver om min utbildning) men jag läser till gymnasielärare men väldigt mycket av litteraturen och semenarierna utgår från förskolan och små barn. Jag är inte intresserad. Vi skulle ha konflikthantering i en timme idag, vilket är ett ämne jag skulle vilja läsa massor om. Vi fick en förskolelärare som höll i semenariet och hon gav oss en massa tips på hur man kan handla i situationer när barn kräver uppmärksamhet och hur man beter sig i de olika konflikter man kan hamna i .... jaha gymnasieelver då va gör jag när de blir konflikter med mina vuxna elever?

Nu ska jag gå å studsa av min ilska och bli lite lyckligare hihi

MY hur gick de på tentan, får ju aldrig vetaaaa

KRAM

3 kommentarer:

Josefin sa...

När det blir konflikt med en gymnasieelev kan du:
-Hämta ett baseballträ
-Kliva upp på en stol (mkt nära den berörda eleven)
-Svinga in baseballträet i elevens huvud
-Spring!
(Detta bör gå fort, risken finns att eleven hinner ta sig därifrån annars) Hunt´em down!

Anonym sa...

hahah...du e toooki ju =)puss på dej

My sa...

Hahaha..min lärare skrev den bästa förkortningen en gång. Mitt under lektionen skrev han PMS stort på tavlan...Alla blev knäpptysta och undrade vad det var frågan om, läraren stod och sålog men fortsatte bara skriva. Tillsist var det en som försiktigt räckte upp handen och frågade vad det betydde...På Motsvarande Sätt. Hae man ju kanske kunnat lista ut, men alla blev så ställda..haha